Nye direktører i SpareBank 1 Nord-Norge

SpareBank 1 Nord-Norge har tilsatt to nye direktører som inngår i konsernledelsen i banken:

Elisabeth Utheim blir konserndirektør med ansvar for interne fagavdelinger. Utheim, 38, er utdannet statsviter fra Universitetet i Tromsø med fagene informasjonsteknologi, planlegging, sosiologi og administrasjon.

Den nytilsatte direktøren har tidligere jobbet på Universitetet i Tromsø. De siste 3,5 årene har hun jobbet som personal-/organisasjonssjef i Hammerfest kommune. Elisabeth Utheim, opprinnelig fra Tromsø, tiltrer som konserndirektør i SpareBank 1 Nord-Norge 1. januar 2005.

Rolf Eigil Bygdnes blir ny konserndirektør for finansområdet. Bygdnes, 48, er utdannet siviløkonomi fra Handelshøyskolen BI. Han har også MBA fra University of Wisconsin, USA.

Bygdnes, som i dag er administrerende direktør i SpareBank 1 Nord-Norge Securities ASA, har 14 års erfaring fra forskjellige lederstillinger i banken. Han har også hatt lederjobber i næringslivet i Tromsø.

Rolf Eigil Bygdnes, fra Tromsø, tiltrer stillingen som konserndirektør for finansområdet i SpareBank 1 Nord-Norge etter nærmere avtale.

Eventuelle spørsmål rettes til administrerende direktør Hans Olav Karde, tlf 77 62 24 01.

Tromsø, 14. september 2004
for Sparebanken Nord-Norge

Kjell Kolbeinsen
informasjonsdirektør