Per Martin Olsen ny banksjef i Bodø

Endringer ved SpareBank 1 Nord-Norges Bodøavdeling.

Per Martin Olsen overtar som banksjef og finanssenterleder hos SpareBank 1 Nord-Norge i Bodø. Olsen kommer fra stillingen som leder for bedriftsmarkedet samme sted.

Jeg er meget fornøyd med at Per Martin har takket ja til stillingen, sier Trude Glad, konserndirektør for region Helgeland og Salten i SpareBank 1 Nord-Norge.

Konserndirektøren peker på lederegenskaper og lokalkunnskap som viktige parametere i valget av Olsen:

Per Martin er en erfaren leder, og han har inngående kunnskap om næringslivet i området. Dette er særdeles viktig for at den positive markedsutviklingen vi har hatt skal kunne fortsette.

Også Olsen selv ser frem til å gå i gang med nye oppgaver:

– Jeg både stolt over å bli valgt, og veldig klar for oppgaven. SpareBank 1 Nord-Norge er mer enn bare et finanskonsern, og det gjenspeiles i både strategi og i visjonen «For Nord-Norge». Det å kunne gå på jobb hver dag og være leder for supermotiverte medarbeidere er i seg selv et privilegium. Den siste tiden ser vi også at vi tar markedsandeler, og det å sikre ytterligere vekst blir en viktig prioritering for meg.

Per Martin Olsen er 51 år, og siviløkonom. Han har jobbet i SpareBank 1 Nord-Norge siden 2013. Olsen overtar jobben etter Terje Edelsteen Moen, som tidligere denne uken ble presentert som SpareBank 1 Regnskapshuset Nord-Norges ny regionsjef for Helgeland og Salten.

Kontaktpersoner i SpareBank 1 Nord-Norge:

• Per Martin Olsen, telefon 911 11 727
  • Trude Glad, konserndirektør Helgeland og Salten, telefon 977 17 670