Søker ny banksjef på Mo

En av de mest sentrale lederjobbene i SpareBank 1 Nord-Norge er nå ledig.

Etter ti år i SpareBank 1 Nord-Norge går banksjef i Mo i Rana, Hans-Petter Skjæran over i ny jobb.

- Hans-Petter har gjort en uvurderlig innsats i å posisjonere oss på Mo. Han er engasjert i hele sitt vesen og det smitter over på oss kollegaer. Det gjør at vi internt og eksternt kjenner banken på Mo som et offensivt team, preget av stå-på-vilje, høy rådgiverkompetanse og godt humør, sier konserndirektør region Helgeland og Salten, Trude Glad.

Hun trekker fram at resultatet også har ført til svært fornøyde kunder i Mo i Rana, noe som vises gjennom løpende målinger av kundetilfredshet.

Selv mener Skjæran hans erfaringer fra finanskonsernet har bidratt til den nye jobben som leder for HMS og HR i Celsa Stål.

- Jeg er ydmyk og takknemlig fordi SpareBank 1 Nord-Norge og de mulighetene konsernet har gitt meg gjør meg interessant som arbeidstaker i industrien. Rana-regionen er jo først og fremst kjent som et industristed som ble behørig presentert under Agenda Nord-Norge. Det skjer mye i industrien. Celsa er Norges største gjennvinningsbedrift med 322 ansatte. Å få være med inn i det grønne skiftet i en internasjonal bedrift som driver sirkulær økonomi i praksis er ei utfordring jeg ikke kan la være uprøvd, sier han.

Stillingen som banksjef i Mo i Rana er allerede lyst ut.

- Helgeland er en spennende region, med store muligheter for oss som finanskonsern. Den nye lederen får en sentral rolle i å løfte vår satsing til det nivået vi vet vi kan være på. Den rette lar seg inspirere av den gode konkurransen i området og liker å vinne, sier Glad.

Neste år skal finanskonsernets eiendomsmegler, regnskapshus og bank samlokaliseres i nytt lokale på Mo.

- Dette vil gjøre det enda bedre for kundene, som får hjelp med både boligsalg eller -kjøp, regnskap og banktjenester på ett og samme sted.

Konserndirektør Trude Glad, mob. 977 17 670

Hans-Petter Skjæran, mob. 941 43 877