SpareBank 1 Nord-Norge (NONG): Schjøtt-Pedersen valgt som ny styreleder

Representantskapet i SpareBank 1 Nord-Norge har i dag, 25. mars 2015 valgt Karl Eirik Schjøtt-Pedersen som ny styreleder i banken.

Schjøtt-Pedersen var fra 1985 til 2009 valgt stortingsrepresentant for Finnmark. Han har i to perioder vært leder av Stortingets finanskomite. Han var fiskeriminister fra 1996-1997, finansminister fra 2000-2001, statssekretær og stabssjef ved statsministerens kontor fra 2006-2009 og statsråd ved statsministerens kontor fra 2009 -2013.

Styret består for øvrig av Pål Andreas Pedersen (nestleder), Sonja Djønne, Hans-Tore Bjerkaas, Greger Mannsverk, Ingvild Myre, Anita Persen og Vivi Ann Pedersen (ansattevalgt).