SpareBank 1 Nord-Norge gir 400 000 kroner til sosiale tiltak i Murmansk

SpareBank 1 Nord-Norge gir 400 000 kroner til Røde Kors i Troms og Finnmark.  Pengene, som kommer fra SpareBank 1 Nord-Norge Fondet, skal gå til innkjøp av utstyr til sport og kulturaktiviteter rettet mot barn og ungdom med store sosiale problemer i Murmansk-regionen.  Dette vil bidra til en heving av barn og unges livsvilkår.  Prosjektet styres gjennom Røde Kors i Troms og Finnmark.

- Samarbeidet med helsemyndighetene og Røde Kors i Murmansk er godt og tillitsfullt, sier styreleder Ronald Rindestu i Troms Røde Kors.  Det er rørende å se hvor takknemlige mottakerne er for gaven.  Nå blir Røde Kors i stand til å hjelpe flere barn og ungdom som daglig sliter med sosiale problemer, avslutter Rindestu.

Tromsø, 21. oktober 2010
for SpareBank 1 Nord-Norge