SpareBank 1 Nord-Norge har ansatt ny leder for bedriftsmarked region Salten

M ariann Kristin Bakken er ansatt som ny banksjef for bedriftsmarked i region Salten.

Bakken er utdannet siviløkonom og fiskeriøkonom fra Høgskolen i Bodø. Hun har arbeidet i SpareBank 1 Nord-Norge siden medio 2004, først som senior bedriftsrådgiver i BM Salten, og deretter som P-banksjef i Bodø PM og som del av regionledelsen fra høsten 2007.

Hun kom til SpareBank 1 Nord-Norge fra næringslivsavdelingen i Gjensidige NOR Sparebank, og har tidligere også arbeidet som konsulent og prosjektleder i konsulentfirmaet   Accenture/Andersen Consulting   i Oslo, hovedsakelig innenfor bransjene shipping, olje, eiendom, finans og offentlig sektor.

Bakken er 40 år og fra Støtt i Meløy kommune. Hun tiltrer i stillingen 1. februar 2010.

Tromsø, 6. januar 2010

SpareBank 1 Nord-Norge