SpareBank 1 Nord-Norge søker ny konserndirektør for Finnmark

30. juni 2015 går konserndirektør for Finnmark, Per Trygve Holmgren, av med pensjon. Dermed er en av landsdelens mest spennende lederstillinger ledig.

Holmgren har hatt stillingen som konserndirektør med ansvar for Finnmark siden 2005. I dag starter SpareBank 1 Nord-Norge arbeidet med å skaffe hans etterfølger.

- Finnmark er et viktig fylke i den videre utviklingen av Nord-Norge og nordnorsk næringsliv. Vi søker etter en konserndirektør med et brennende hjerte for landsdelen, og som ønsker å ta en aktiv rolle i utviklingen i nord, sier konsernsjef Jan-Frode Janson i SpareBank 1 Nord-Norge.

Som en av topplederne i SpareBank 1 Nord-Norge vil den nye konserndirektøren være regionens talerør inn i konsernledelsen i banken. Han vil også ha en koordinerende funksjon for konsernets samlede virksomhet i regionen.

- Som landsdelsbank har vi høye ambisjoner for vår virksomhet i Finnmark. Konserndirektøren vil være en synlig og betydningsfull person i utviklingen av nærings- og samfunnslivet i regionen. Han vil ha ansvaret for SpareBank 1 Nord-Norges virksomhet i Finnmark og får brede fullmakter som skal gi kortreiste beslutninger for våre kunder, sier Janson.

- Konserndirektør Per-Trygve Holmgren har lagt ned en betydelig innsats for folk og næringsliv i Finnmark gjennom sin rolle i banken. Vi i SpareBank 1 Nord-Norge er svært takknemlig for den jobben han har gjort for konsernet, sier Janson.

Tromsø, 17.10.2014

Konsernsjef Jan-Frode Janson, mobil 909 75 183