Styrker konsernledelsen i SpareBank 1 Nord-Norge

Ronni Møller Pettersen blir ny konserndirektør for Salg og kunderelasjoner i SpareBank 1 Nord-Norge.

Ronni Møller Pettersen kommer fra stillingen som direktør i Amedia region Nord og administrerende direktør i Nordlys.

- Jeg er både stolt og ydmyk over den tilliten som konsernsjef Jan-Frode Janson og styret i SpareBank 1 Nord-Norge har gitt meg. Selv om jeg har hatt en veldig spennende jobb i Amedia og Nordlys, var dette en mulighet jeg rett og slett ikke kunne si nei til, sier Møller Pettersen.

- Drømmejobben
47-åringen har jobbet i Nordlys/Amedia siden 2014. Han hadde før det 17 års erfaring fra finansbransjen. Han har vært daglig leder i Agall AS, daglig leder i Formuesforvaltning Norge AS og partner og medeier i Industrifinans Kapitalforvaltning. Nå vender han altså tilbake til finans – og det han omtaler som «drømmejobben» i landsdelsbanken.

- Kombinasjonen av SpareBank 1 Nord-Norges posisjon og de mulighetene digitaliseringen av finansbransjen representerer, gjør at dette er drømmejobben for meg. Jeg gleder meg til å jobbe for Nord-Norge, sammen med alle de dyktige menneskene i SpareBank 1 Nord-Norge, sier Ronni Møller Pettersen.

Store forventninger
Konsernsjef Jan-Frode Janson er naturlig nok fornøyd med å få Møller Pettersen med i konsernets lederteam.

- Vi har hatt samtaler med mange kompetente og spennende kandidater i rekrutteringsprosessen. I Ronni fant vi kombinasjonen av en kraftfull leder og en erfaren finansmann. I tillegg har han gjennom jobben i Amedia både erfaring og dokumenterte resultater fra det å endre en etablert virksomhet som følge av digitalisering. Det gjør ham svært kvalifisert til å lede den nye enheten Salg og kunderelasjoner. Jeg har store forventninger til det bidraget Ronni og hans team vil gi til moderniseringen av SpareBank 1 Nord-Norge, sier Janson.

Selve tiltredelsesdatoen er foreløpig ikke fastsatt.

Kontaktpersoner:
Konsernsjef Jan-Frode Janson, mobil: 909 75 183