SpareBank 1 SR-Bank setter ned renten

SpareBank 1 SR-Bank setter ned renten på boliglån og innskudd med inntil 0,50 prosentpoeng. Bakgrunnen for denne justeringen er utviklingen i og forventningene til en lavere pengemarkedsrente.

Beste nominelle rente for boliglån blir etter endringen 6,85 prosent. Rentebetingelsene vil for ny lån gjelde fra 3. november, og fra 19.desember for eksisterende lån og innskudd.

- Utviklingen i pengemarkedsrenten er positivt både for kunden og for oss som bank. Vi har i løpet av den siste tiden ikke gjennomført større innskrenkinger med hensyn til det å yte lån til våre boliglånskunder på Sør- og Vestlandet. Vi skal være tilstede for våre kunder når behovene melder seg, sier Konserndirektør for privatmarked i SpareBank 1 SR-Bank, Rolf Aarsheim.

Stavanger, 29. oktober 2008

Nærmere opplysninger kan gis av konserndirektør marked og kommunikasjon
Thor-Christian Haugland på telefon 480 31633.