SpareBank 1 SR-Bank setter opp boliglånsrenten med inntil 0,20 prosentpoeng

- Pengemarkedsrenten har ikke falt etter siste endring av styringsrenten i Norges Bank. Tvert om har den steget. Det tyder på at vi har lagt bak oss det historisk lave rentenivået vi har hatt det siste året. Med dette som utgangspunkt setter vi opp boliglånsrenten. Vi vil fortsatt tilby konkurransedyktige betingelser, sier Jan Friestad, konserndirektør for privatmarkedet i SpareBank 1 SR-Bank.

Etter renteendringen blir laveste veiledende pris fra SpareBank SR-Bank 2,15 % for førstehjemslån.

De nye betingelsene vil for nye lån gjøres gjeldende fra mandag 22. november og fra 5. januar 2017 for eksisterende lån.

Stavanger 21. november 2016

Jan Friestad, konserndirektør personkundemarkedet, telefon 913 45504