Ytterligere rentekutt fra SpareBank 1 SR-Bank

SpareBank 1 SR-Bank setter ned renten på lån og innskudd til privatkunder med minimum 0,5 prosentpoeng.

- Pengemarkedsrenten har den siste tiden falt og vi forventer ytterligere reduksjon etter dagens beslutning i Norges Bank. Nedgangen skal komme boliglånskundene våre til gode, sier konserndirektør for privatmarkedet i SpareBank 1 SR-Bank,
Rolf Aarsheim. Beste nominelle boliglånsrente blir etter endringen 4,20%.

De nye rentebetingelsene vil for nye lån gjelde fra 10. februar og fra 16. mars for eksisterende lån og innskudd.

Stavanger, 4. februar 2009

Nærmere opplysninger kan gis av konserndirektør kommunikasjon Thor-Christian Haugland på telefon 480 31 633.

SpareBank 1 SR-Bank er Norges nest største sparebank og har sitt markedsområde i Rogaland, Agder og Hordaland. Vi tilbyr finansielle produkter og tjenester bl.a. innenfor utlån og innskudd, fond og kapitalforvaltning, forsikring og pensjonssparing, betalings- og finansieringstjenester, eiendomsmegling og tjenester knyttet til penge- og kapitalmarkedet. Hovedkontoret er i Stavanger.