Anette Wiborg fra Drammen ble årets brillemodell

Svært selvsikker, med en flott figur og personlighet og et godt utseende som også passer London-markedet, mente juryen. Anette Wiborg (20) ble i helgen kåret til årets brillemodell.  I november reiser hun til London for å kjempe om en internasjonal modellkontrakt.

I sommer har Specsavers og Side2 lett etter brillefine jenter og gutter til konkurransen “Årets brillemodell 2010”. Blant 350 håpefulle kandidater ble ti finalister plukket ut. Etter en lang dag med fotografering, styling og posering gikk Anette Wiborg(20) av med seieren.

Glamorøs dag
For de ti finalistene var det briller som var i sentrum denne dagen. Brillene gav dem en trendy og særegen stil som stod til personligheten og klærne de hadde valgt.  Alle ble stylet, bilder ble tatt og modellene fikk en rask innføring i hvordan de skulle ta seg godt ut på catwalken.

Dobbelt seier
Anette var uslåelig.  Hun vant ikke bare juryens hjerter, men også publikum elsket, den flotte drammensjenta, som stakk av med nesten halvparten av publikums stemmer.

– Anette vant fordi hun ustråler en selvtillit på catwalken, har en fantastisk personlighet og ser særdeles flott ut med briller. Hun har en flott holdning og stil, et flott  utseende og vakre trekk. Dette er en uslåelig kombinasjon, sier Emily Shanks fra modellbyrået Storm Model Management, som var tilstedet under showet.

Brilleambassadør
Juryen bestod av Emely Shark, fra det londonbaserte modellbyrået Storm Model Management samt en representant fra Specsavers og Side2. Etter at de hadde intervjuet finalistene og sett dem på catwalken, var det en meget samstemt jury som kåret Norges verdige ambassadør for brillebrukere.

–Vi er sikre på at Anette blir en strålende brilleambassadør for Norge i den internasjonale finalen, sier kommunikasjonssjef Elin Skjærven Skandsen i Specsavers .

Spent på finalen
Anette er ikke uten erfaing på catwalken. Hun har jobbet som modell i 4 år og fikk en respektabel 5. plass i Top Model 2007.

-Jeg meldte seg på brillemodellkonkurransen fordi jeg syns det er gøy å jobbe som modell og jeg synes jeg kler briller godt. Dessuten er det veldig spennende å ta en sjanse og se hvordan det går.  Man kommer ingen vei hvis man ikke tør å ta noen sjanser iblant, sier Anette.

Nå gleder hun seg til å representere Norge i den internasjonale finalen i London, i konkurranse med brillebrukere fra Storbritannia, Nederland, Irland, Sverige, Danmark og Finland. Vinneren får ett års modellkontrakt med modellbyrået Storm Model Management, samt en to-ukers reise til St.Lucia i Karibia med alt inkludert.

- Finalen i London er et stort og flott opplegg med rød løper og høy ”glam”-faktor, det blir garantert en opplevelse å delta der, lover Elin Skjærven Skandsen i Specsavers.

Kommunikasjonssjef i Specsavers, Elin Skjærven Skandsen
Mob 92440200
E-post: elin.skandsen@no.specsavers.com

Vinner, Anette Wiborg: 95830233

Fakta om Specsavers
Specsavers ble stiftet i 1984 av optikerne Doug og Mary Perkins og er verdens største privateide optikergruppe, og verdens mest hurtigvoksende optikerkjede. Forretningsideen ble til på venteværelsets bordtennisbord på den engelske kanaløya, Guernsey. Selskapet har siden oppstarten forblitt en familiebedrift, og ledes fremdeles av gründerne og deres sønn, John Perkins. Specsavers misjon er å levere briller og kontaktlinser av høy kvalitet, til faste lave priser. Internasjonalt har Specsavers eksistert i 26 år, og kjeden sysselsetter mer enn 26 000 ansatte fordelt på 1500 butikker i 10 land. Butikkene eies og drives av optikere. I løpet av 2009 solgte Specsavers mer enn 15 millioner briller og 18 millioner kontaktlinser. Kjeden er kåret til Storbritannias mest tillitvekkende merkevare i optikerbransjen gjennom åtte år på rad. Kåringen er basert på undersøkelsen Reader's Digest Trusted Brands, en av Europas største og bredeste forbrukerundersøkelser. Utvalget består av 25.000 svar fra 16 land.

Specsavers norske butikker eies og drives av optikere (franchise) og tilbyr synsundersøkelser, briller og kontaktlinser. I løpet av fem år har Specsavers solgt mer enn 900 000 par briller til norske brillebrukere. Kjeden er i dag den registrerte optikerkjeden i Norge med høyest markedsandel.