Elisabeth fra Sotra ble årets brillemodell

(Pressemelding, 7. September 2009) Trendy, selvsikker og med det lille ekstra, mente juryen. Elisabeth Myhrvold ble i helgen kåret til årets brillemodell. Nå reiser hun til London for å kjempe om en internasjonal modellkontrakt.

I sommer har Specsavers og Side2 lett etter brillefine jenter og gutter til konkurransen “Årets brillemodell 2009”. Blant flere hundre håpefulle kandidater ble 10 finalister plukket ut. Etter en lang dag med fotografering, styling og posering gikk Elisabeth av med seieren. Klar favoritt Av alle de ti finalistene var Sotra-jenta juryens klare favoritt. – Det har fortsatt ikke gått helt opp for meg. Jeg ble veldig overrasket, sier vinneren selv. – Det er helt absurd. Jeg var sikker på at jeg ikke skulle vinne, og sa til alle andre at jeg trodde de kom til å vinne. Det var en syk følelse da jeg forsto at det var meg. Jeg bare skalv og klarte ikke å si noe når jeg skulle snakke i mikrofonen. – Årets vinner har en utrolig utstråling og kommer til å få en bra karriere. Dette er en vi kommer til å se mer av, sa jurymedlem Tone Christensen om vinneren Elisabeth Myhrvold. Vil vinne i London Elisabeth blir sendt videre til den internasjonale finalen i London i slutten av oktober. – Jeg har alltid drømt om å dra til London. Jeg gleder meg kjempemasse. Hun er ikke i tvil om hva hun skal gjøre der. Hun vil vinne. Gjør hun det vinner hun en modellkontrakt med Premier Model Management, samt en tur for to til Barbados. – Målet er selvfølgelig å vinne, ellers er det jo ingen vits å dra. Det er på tide at Norge vinner, i fjor var det jo Danmark, sier Elisabeth. Elisabeth har allerede vært i Milano og jobbet som modell, men hadde i høst tatt seg et friår for å prioritere skolegang. Nå ser det imidlertid ut som om hun må kombinere karriere og studier. - Verdig vinner Konferansier og aktiv brillebruker Per Sundnes er svært fornøyd med årets vinner. - Jeg tror alle syntes hun skulle vinne, hun er jo super, sier han til Side2. Ingvild S. Kilander i Specsavers er enig. – I en slik konkurranse dreier det seg ikke bare om å se bra ut; det er minst like viktig å ha en personlig stil og en selvsikker holdning. Alle de ti finalistene i konkurransen var flotte eksempler på at briller kan fremheve ens personlighet. Vi er sikre på at Elisabeth blir en strålende brilleambassadør for Norge i den internasjonale finalen, sier hun. Jørgen Carlsen fra Fana var også blant de ti finalistene. Selv om han ikke nådde helt opp på pallen, forteller Kilander at han var han én av dommernes favoritter. Kontaktinformasjon Vinner, Elisabeth Myhrvold, mobil: 938 88 478 Finalist: Jørgen Carlsen, mobil 414 47 893 Kommunikasjonssjef i Specsavers, Ingvild S. Kilander, mobil: 938 72 344