Fams fem favoritter

PRESSEMELDING, Oslo, 22. april 2010: Nordmenn elsker nordisk design. Denne våren kommer Spescavers med en egen brillekolleksjon med design tilpasset nordiske brillebrukere. Inspired Collection er inspirert av nordisk arkitektur, lys og natur. Den norske motedesigneren Fam Irvoll har plukket ut sine fem favoritter.

Motedesigneren Fam Irvoll har plukket ut fem av sine favoritter fra den nye kolleksjonen, som innen utgangen av året vil bestå av cirka 120 briller. Designet er inspirert av moderne nordisk arkitektur, enkelthet og moderne minimalisme. På brillene finner man klassiske designelementer inspirert av de tidløse pilotbrillene fra 30-årene. Elementer fra 70- og 80-tallet er også lagt til, men gjentolket til en 2010-look. - Jeg elsker formen, fargene og ikke minst det at brillene ikke har store og flashy logoer. Brillene jeg har valgt ut er litt 80- og 90-talls og har en retro look jeg synes er kul, sier Fam Irvoll. Skal designe brilleaccessoirer Samarbeidet med Fam Irvoll stopper ikke der. I tillegg til å plukke ut fem favoritter fra Specsavers’ Inspired Collection, skal Fam som en av fire nordiske designere bidra med sin lekne og nyskapende design på brilleetuier og pussekluter til Specsavers 318 nordiske butikker. De tre andre nordiske designerne som skal designe brilleaccessoirer er Caroline Blomst fra Sverige, Vicki Zoé Ziska fra Danmark og Katri Niskanen fra Finland. - Hvem har sagt at brilleetuier må være kjedelige? Vi er stolte av å ha fått Fam med på det nordiske designteamet, og er sikre på at hun kommer til å tilføre produktene våre det lille ekstra med sine personlige og nyskapende ideer, sier kommunikasjonssjef i Specsavers, Ingvild S. Kilander. Runde former Herrebrillene i den nye kolleksjonen har hovedsakelig røtter i den nordiske designtradisjonen, mens kvinnekolleksjonen strekker seg utover ren minimalisme. Mens bøylene på de maskuline brillene blant annet er inspirert av designet på sportsbiler, er moderne kunst den primære inspirasjonskilden for de feminine modellene. Mange av innfatningene i Inspired Collection har runde former, og en åpning på siden som fremhever brillenes enkelthet og letthet. - Specsavers har siden vi etablerte oss på det norske markedet vært synonymt med god kvalitet til lave priser, og åpning av 64 norske butikker på under fem år viser at vi definitivt har truffet i markedet. Med en egen kolleksjon tilpasset nordiske brillebrukere til gunstige priser tar vi suksessen nok et skritt videre, sier Kilander. I disse dager introduseres 30 nye modeller med splitter ny design i Specsavers’ butikker over hele Norden. I løpet av høsten 2010 vil hele Inspired Collection bestå av totalt 120 ulike innfatninger, og være tilgjengelig i alle Specsavers’ butikker. Fams fem favoritter finner du i din nærmeste Specsavers butikk. Innfatningene koster fra 795,- og oppover med enstyrke standardglass fra PENTAX inkludert. Kjøper du briller fra 795,- eller mer, får du dessuten kjedens mest kjente tilbud: to for prisen av en. Se også vedlagte faktaark. Foto: Colin Eick For mer informasjon, vennligst kontakt: Specsavers Norway Kommunikasjonssjef Ingvild S. Kilander Tlf. 938 72 344 E-post: ingvild.kilander@no.specsavers.com For mer informasjon om Specsavers, se: www.specsavers.no http://www.cisionwire.no/specsavers-norway