Her er "Årets brillebruker 2006"

P R E S S E M E L D I N G Oslo, 11. september 2006 Helene fra Løten ble Årets brillebruker – Representerer Norge i internasjonal finale I helgen ble Norgesfinalen i Specsavers’ og Femina.nos konkurranse ”Specswearer of the year” avholdt. Det er første gang en slik konkurranse gjennomføres i Norge, og blant hundre søkere gikk tre videre til finalen i Oslo. Etter en lang dag med fotografering, styling og personlige intervjuer ble Løten-jenta Helene Sletten Vangen kåret til Årets brillebruker. 3. oktober reiser hun til London for å representere Norge i den internasjonale finalen. – Helene vant fordi hun ustråler selvtillit og bærer sine briller med en selvfølgelig stolthet. Hun har klassiske vakre trekk, men først og fremst bet juryen seg merke i hennes særegent – det lille ekstra i blikk, holdning og stil som fremhever hennes personlige skjønnhet, er juryformann og sjefredaktør i Femina.no Carina Segaard sin begrunnelse for at akkurat Helene Sletten Vangen vant. Juryen bestod ellers av Sara Skjold, moteredaktør i Cosmopolitan og Anita Dahlberg fra Specsavers Optikk. Etter at de hadde intervjuet finalistene og studert motebildene som ble tatt i løpet av dagen, var det en meget samstemt jury som kåret Norges ambassadør for brillebrukere. – I en slik konkurranse dreier det seg ikke bare om å se bra ut; det er minst like viktig å ha en personlig stil og en selvsikker holdning. Alle de tre finalistene i konkurransen var flotte eksempler på at briller kan fremheve og forsterke ens personlighet på en positiv måte. Håpet er at en slik konkurranse kan gi briller høyere status – ikke minst innen mote- og fashionverdenen, sier jurymedlem Anita Dahlberg i Specsavers Optikk. Vinneren Helene Sletten Vangen er en moteinteressert 22-åring fra Løten i Hedmark. Hun studerer kunst og håndverk i Fredrikstad, og ønsker å bli gullsmed. Hun er ikke helt fersk i modellgamet; tidligere i år var hun en av finalistene i den norske versjonen av Top Models som gikk på TV3. Vangen vil representere Norge i den internasjonale finalen i London, i konkurranse med brillebrukere fra Storbritannia, Nederland, Irland og Sverige. Vinneren får ettårs modellkontrakt med modellbyrået MOT models, samt en to-ukers ”all inclusive” reise til Maldivene. De to andre norske finalistene var Karoline Hustad fra Ørsta og Katarina Damsgaard fra Bærum. Se bilde av finalisten som vedlegg i denne e-posten. For mer informasjon og flere bilder, kontakt: Presseansvarlig i Specsavers Optikk, Camilla Kim Kielland: 917 36 971 Sjefredaktør i Femina.no, Carina Segaard: 93 24 53 94 Om Specsavers: Specsavers er verdens hurtigst voksende – og femte største – optikerkjede. Selskapet kom til Norge i juni 2005, har 32 butikker rundt omkring i landet, og har med sine lave priser gjort god øyehelse og moteriktige briller tilgjengelig for svært mange nordmenn. Om Femina: Femina.no ble lansert våren 2006, og er et nettmagasin for, om og mellom kvinner. Femina.no er en del av Allergruppen, og ble årets prisvinner av Gulltaggen for beste portal og informasjonsnettsted. ------------------------------------------------------------ Informasjonen er sendt gjennom Waymaker http://www.waymaker.no Nedenstående filer kan lastes ned: http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/WOLReleaseFile.aspx?id=279434&fn=wkr0007.pdf http://wpy.waymaker.net/client/waymaker1/ImageArchive/Image.aspx?image_id=15689&lang=NO