Jakter på Norges mest sexy brillebruker 2007

P R E S S E M E L D I N G
Oslo, 29. mai 2007

Jakter på Norges mest sexy brillebruker 2007

I løpet av sommeren skal landets tøffeste og flotteste brillebruker igjen kåres. Vinneren får representere Norge i en internasjonal finale i London – og konkurrere om modellkontrakt og ferie til Barbados. I år er det supermodell Kimberly Stewart som er prisutdeler og konkurransens ansikt utad.

Det er den britiske optikerkjeden Specsavers som etablerte seg i Norge for to år siden, som arrangerer ”Specsavers Specswearer of the year”. Kåringen ble gjennomført i Norge for aller første gang i fjor; da var det Løten-jenta Helene Sletten Vangen som beviste at norske brillebrukere vet å se flotte ut i briller.

Konkurransen, som har sine røtter i Storbritannia, gjennomføres i Norge i samarbeid med nettstedet til landets ledende motemagasin for unge jenter, DetNye.no.

– Vi opplever at briller, kanskje særlig det siste året, har fått en helt ny status blant nordmenn enn hva som var tilfelle tidligere. Nå oppfattes ikke lenger briller kun som et synshjelpemiddel, derimot som et moteriktig tilbehør på linje med vesker, smykker og slips. Dette har ført til at folk bytter briller oftere, og de sjonglerer gjerne mellom flere par avhengig av hva de har på seg og hvor de skal, sier Elin Skjærven Nilsen, PR-ansvarlig for Specsavers Optikk i Norge.

Alle brillebrukere over 18 år kan sende inn bilde av seg selv med briller. En jury bestående av representanter fra Det Nye og Specsavers vil deretter plukke ut finalister som skal konkurrere i en nasjonal finale i Oslo i september.

– Vi er på jakt etter gutter og jenter, menn og kvinner, kjærester og venninner som ser tøffe, sexy og moteriktige ut i briller – og som bærer dem med stil og selvtillit. Vi synes det er gledelig at så mange nordmenn har oppdaget i hvor stor grad et par moteriktige – og gjerne fargerike – briller kan endre en persons utseende og stil, sier Kari Romøren, nettredaktør i Det Nye.

Norges flotteste brillebruker får representere Norge i den internasjonale finalen i London til høsten. Her stiller også brillefine finalister fra Sverige, Storbritannia, Irland og Nederland – samt supermodell og Rod Steward-datter Kimberly Stewart som er konkurransens frontfigur. Nylig ble hun kåret til verdens mest attraktive single kvinne av FHM.

Alle som ønsker å bli årets brillebruker 2007 kan sende inn bilde på www.detnye.no innen 18. august. Vinneren av den internasjonale finalen får modellkontrakt med et av Londons ledende modellbyråer MOT models, og en ”all-inclusive” ferie til Barbados.

For ytterligere informasjon:
PR-ansvarlig i Specsavers, Elin Skjærven Nilsen: 924 40 200
Nettredaktør i DetNye.no, Kari Romøren: 22 58 50 00

Se også www.specsavers.no og www.detnye.no
Informasjonen er sendt gjennom Cision http://newsroom.cision.com
Nedenstående filer kan lastes ned: