• Spotlight PR/

Klaus Strottmann avløser Campbell Peacock som administrerende direktør (President) for Henkel Norden

Campbell Peacock (61), administrerende direktør (President) for Henkel Norden og leder for forbruksvaredivisjonen (Consumer Products), slutter i Henkel etter ti fremgangsrike år. Klaus Strottmann, viseadministrerende direktør for internasjonal markedsføring (Corporate Vice Presiden International Marketing Professional), er utnevnt som hans etterfølger fra 1. november 2011.

Campbell Peacock kom til Henkel i 2002. Han startet sin karriere i Henkel Nordens kosmetikkvirksomhet som administrerende direktør for Schwarzkopf & Henkel Cosmetics. Siden 2003 har han også vært administrerende direktør (President) for Henkel Norden, og hatt stor suksess med å utvikle Henkel Norden generelt og hårproduktvirksomheten spesielt.

Klaus Strottmann (46) kom til Henkel i 1992. Med sin brede bakgrunn innen salg, markedsføring og ledelse står han godt rustet til å utvikle virksomheten i Norden ytterligere. ”Sammen med resten av teamet i Henkel Norden gleder jeg meg til å fortsette å styrke vår ledende markedsposisjon innen regionen. Vi vil konsentrere oss om nyskapning samt å støtte våre kunder så de kan oppleve vekst i sin virksomhet,” forteller Klaus Strottmann.

Dorothee Adam

Tlf.: 46 10 480 76 11

Mail: dorothee.adam@henkel.com

Henkel er et globalt selskap med markedsledende varemerker som Schwarzkopf, Clynol, Loctite og Pattex. Henkel har virksomhet på tre forretningsområder: husholdningsprodukter, kosmetikk- og hygieneprodukter samt lim, tetningsmasse og overflatebehandling. Henkel har over 48 000 medarbeidere og er et "Fortune 500"-selskap. I 2010 hadde Henkel-konsernet en omsetning på 15,092 milliarder euro og et overskudd på 1,862 milliarder euro. Henkel har virksomhet i 125 land og er notert på Frankfurt-børsen. Henkel Norden har vel 430 medarbeidere i de fire nordiske landene og hadde i 2010 en omsetning på 192 millioner euro.