Ny App fra SSAB!

SSAB er en av de første stålselskapene med app for mobile brukere

En oppgradert versjon av appen er nå tilgjengelig, med nye funksjoner, inkludert forbedret produktdata og kontaktinformasjon, samt strekkodeskanning, et verktøy for å sjekke tilgjengeligheten av produktene på lager, og en kostnadsberegner for sveising.

- Appen er først og fremst tiltenkt våre kunder, sier Anna Landesberg fra SSAB Market Solutions. - I stedet for at kundene må lete etter gamle brosjyrer i skrivebordsskuffer, har de tilgang til alle verktøyene, data og annen informasjon de trenger - bokstavelig talt i lommen!

Appen gir nyttig informasjon om SSABs produkter og stålkvaliteter, sammen med datablad og parametere, samt verkstedinstruksjoner for  bearbeiding av stål. Versjon 2.0 inkluderer også nye verktøy, "WeldSaveCalc", som tillater brukere å beregne potensielle produksjonsbesparelser i sveiseprosessen, avhengig av materiale og designvalg, en strekkodeleser, som automatisk gir produktinformasjon fra produktets strekkode, i tillegg til den eksisterende funksjonen for å beregne bøyekraft, "BendCalc ". Den nye versjonen av appen vil også tillate brukere å sjekke lagerbeholdning av kvalitetene Hardox og Toolox.

- I den opprinnelige 1.0-versjonen var "kontakter" og "produkter" blant de mest populære funksjonene, sammen med verkstedsinstruksjoner og datablader. Jeg forventer at funksjonen for Hardox lagersøk og strekkodeavlesing av SSAB-materialer vil være noen av de hotteste funksjonene i den nye 2.0-versjonen, forteller Anna Landesberg.

Den nye 2.0-versjonen av SSAB app er nå tilgjengelig for nedlasting fra App Store for iPhone eller Google Play for Android - og det er gratis. Nye brukere vil automatisk laste ned 2.0-versjonen, mens eksisterende brukere trenger bare å oppgradere programmet.

les mer om funksjonene her. og se instruksjonsvideoen for detaljer om hvordan du bruker appen.