Tibnor utnevnt til sertifisert  SSAB Laser© Distribution Partner

SSAB har utnevnt Tibnor til SSAB Laser® Certified Partner. For å sikre økt tilgjengelighet, raske leveranser og høy produktkunnskap så utvides nå SSAB sitt nettverk av distribusjonspartnere for SSAB Laser® med Tibnor i Norge, Sverige, Finland og Baltikum.

SSAB Laser® er et unikt produkt, spesielt designet for laserskjæring. Produktet forbedrer total produktivitet, utbytte og sluttproduktets kvalitet. SSAB Laser® har også en garantert planhet både før og etter laserskjæring.

-          Våre partnere får omfattende opplæring i både produktet og dets bruksområder, slik at vår kompetanse i hvilke stålkvaliteter som virkelig egner seg for laserskjæring, sprer seg, sier Anders Wallin, leder for Teknisk Support hos SSAB. Dette gjør at flere kunder kan dra nytte av fordelene med en rask og problemfri skjæring med kortere produksjonstid, redusert behov for etterarbeid og høyere presisjon i skårne komponenter.

Distribusjonsnettverket for SSAB Laser® består av rundt 10 dedikerte partnere i Europa, og Tibnor er nå den partneren for det norske markedet.

-          For oss er det naturlig å representere SSAB, det har vi gjort i mange år, men nå tar vi et steg videre i samarbeidet, sier Idar Vartdal, produktsjef for plater i Tibnor i Norge. Vi har et bredt spekter av SSAB  Laser®,  og kombinert med  vår gode tilgjengelighet, rask levering og øvrig produktsortiment, blir vi en attraktiv leverandør til de norske laserskjærerne. Og ikke glem at alt også er mulig å handle i Tibnors Webshop, avslutter Idar.

Ved hver levering av SSAB Laser® er det også mulighet for teknisk støtte. SSAB Tech Support tilgjengelig lokalt over hele verden og kan besøke kunder på kort varsel for å løse presserende problemer eller å initiere langsiktige samarbeidsprosjekter.

For ytterligere informasjon, kontakt Rickard Dreimanis, SSAB eller Erik Tønnesen, Tibnor.

Rickard Dreimanis

Country Manager SSAB Europe

Rickard.Driemanis@ssab.com

Erik Tønnesen

Country Manager Tibnor i Norge

Erik.Tonnesen@tibnor.com

SSAB er et nordisk og amerikansk stålkonsern. SSAB leverer verdiskapende produkter og tjenester utviklet i nært samarbeid med sine kunder for å skape en sterkere, lettere og mer bærekraftig verden. SSAB har medarbeidere i over 50 land. SSAB har produksjonsanlegg i Sverige, Finland og USA. SSAB er børsnotert på Nasdaq OMX Nordic Exchange i Stockholm og Nasdaq OMX i Helsinki. www.ssab.com.

Tags: