1. mai ga nettrekord

Mange brukte arbeidernes dag til å nettdrømme om sommerferie, og Star Tour melder om ny nettrekord for 1. mai. At værgudene ga oss en smak av sommer i helgen la absolutt ingen demper på reiselysten.

- Nettsidene våre ble besøkt av over 20 000 reiselystne 1. mai. Det er mer enn 3000 flere enn på samme dag i fjor, sier daglig leder i Star Tour, Jørn Kristiansen. Til tross for strålende sommervær over store deler av landet i helgen valgte mange å sette av litt tid foran PC-en for å bestille en sydentur.

Mye vil ha mer
- Det er når vi har fri at vi har tid til å planlegge nye ferier, og den første maihelgen var ikke noe unntak. At solen endelige stikker frem er ikke noe hinder for å tenke på sommerferien. Mye vil ha mer, og når vi først får smaken på sommer vil vi gjerne sikre oss sol også i ferien vår, mener Kristiansen.

Det var først og fremst sommerferiene som fikk ben å gå på i helgen, men mange benyttet naturligvis også muligheten til å gjøre et reisekupp i mai og juni. Mest aktive var nettbrukerne etter at barna hadde lagt seg, mellom klokken 20 og 22, med en topp klokken 21.

Stabekk 6. mai 2008

Kontaktinformasjon og bilder: