200 fulle charterfly letter fra Norge denne helgen

Den kommende helgen letter rundt 200 charterfly fra norske flyplasser med kurs mot varmere strøk. Det er bare starten på årets største charteruke, hvor om lag 50 000 nordmenn forlater landet til fordel for en uke eller to under palmene på ferie.

- Denne helgen er tradisjonelt startskuddet på en travel uke sett i reisearrangørenes øyne. De norske flyplassene får nok å henge fingrene i når cirka 50 000 nordmenn ankommer landets flyplasser forvetningsfulle og ferieklare i løpet av den kommende uken, sier administrerende direktør Christian Lunde i Star Tour.

Flest fly setter kursen mot topp fem feriemål denne sommeren:
Tyrkia, Kreta, Rhodos, Kypros og Mallorca.

Stabekk 5. juli 2012

Bilder kan lastes ned her.

Informasjonsrådgiver Kirsti Irgens Ertsås
kie@startour.no

Star Tour er en av Norges største reisearrangører og tilbyr ferier med charterfly og rutefly til over 100 land. Vi var verdens første charterselskap som miljøsertifiserte flyselskapet vårt, TUIfly Nordic. Målet vårt er å ha Norges mest fornøyde feriegjester. Derfor jobber vi kontinuerlig med å utvikle og forbedre reisene våre. Siste nytt er ferie i luksusvilla, svømmeskole på alle Blue Village og 17 håndplukkede hoteller bare for voksne. Vi er en del av TUI Travel Plc, verdens største reiselivskonsern. Det gir oss tilgang på reiseprodukter som ellers hadde vært uoppnåelige. Star Tour er en del av den nordiske grupperingen TUI Nordic som består av Fritidsresor i Sverige, Star Tour i Danmark, Finnmatkat i Finland, TEMA, Nazar, Wondercruises og flyselskapet TUIfly Nordic.