27 prosent bedre chartersalg

Star Tour melder om solid økning i salget. Sist uke var salget av juli-reiser hele 27 prosent bedre enn samme tid i fjor. Totalt har reisearrangøren solgt ni av 10 sommerreiser.

- Regn og rentekutt har satt fart i feriesalget. Mange har snakket om en “bli-hjemme-trend”. Den har vi sett lite til de siste ukene, sier Christian Lunde, adm. dir. i Star Tour. - Vi kuttet sist høst i antall sommerreiser men har senere måttet legge til ekstrafly for å møte den økte etterpørselen. Både i mai, juni og juli har vi hatt rekordfulle fly og minimalt med restplasser, fortsetter han. Våt juli gir økt salg av vinterreiser Sist uke var salget av juli-reiser opp med hele 27,6 prosent hos Star Tour. I følge Lunde merker charterbransjen nå at trykket fra værsyke nordmenn sprer seg til vinterreisene. - For hver millimeter med regn som faller øker salget. Vi opplever nå at mange sikrer seg en syden-ferie som plaster på såret for “sommeren som aldri kom”. Sist uke var salget av reiser til jul og påske opp 10 prosent, avslutter Lunde. Høyere priser Den store etterspørselen etter reiser har også ført til økte priser og færre restplasser for sommerens etternølere. Beste priser får man i følge Star Tour-sjefen fra medio august og utover. For mer informajon og/eller bilder: Komm.dir. Lena Petersson tlf. 92 28 15 18 Adm.dir. Christian Lunde tlf. 90 77 32 80