2977 nye bilder & filmer på web - 68 prosent økning i bookinger

Antall besøkende på Star Tours hjemmesider økte med over 100 prosent i årets første seks måneder og 68 prosent flere har bestilt sin ferie på startour.no denne våren, sammenlignet med samme periode i fjor. På sidene er det nå lagt til ytterligere 121 filmer fra reisemålene, en ny funksjon for å kunne sammenligne hotell og enda bedre bestillingssider. Kreta og Kypros er de mest populære sommerreisemålene på nettet.

– Film og bilder er det nettkundene etterspør mest. Stadig flere henter informasjon om reisen og gjør også selve bestillingen over internett, det er derfor viktig for oss å kunne gi tilstrekkelig informasjon om reismålet, sier Ingvild Larner, kanalsjef for internett i Star Tour. Siden Star Tour lanserte sin nye nettsider i desember 2005, har Norges ledende reisearrangør gitt nettkundene flere hundre nye funksjoner. Alt for å gjøre bestillinger på nettet både smartere og enklere for kunden. Og flere nyheter på nettet blir det – her er en smakebit for hva som nå finnes på nettet: - 2846 nye bilder fra reisemål og hotell - 104 nye hotellfilmer - 10 nye filmer fra reisemål - 7 nye filmer om Bamse og Blue Village og lignende - et titalls panoramabilder som kan vris 360 grader Mest populære reisemål på nett sommeren 2006: 1. Kreta 2. Kypros 3. Tyrkia 4. Mallorca 5. Bulgaria 6. Sardinia 7. Egypt 8. Rhodos (Kilde: www.startour.no) Stabekk, 10. juli 2006 For ytterligere informasjon, kontakt: Informasjonssjef Lena Petersson Mobil 92281518 Telefon 671152 05 For ytterligere bilder eller spørsmål om bilder, kontakt svein.ardal@startour.no ______________________________________________________________ Star Tour er Norges største reisearrangør med en omsetning på 1,64 milliarder og 290.000 passasjerer i 2005. Star Tour inngår i TUI Nordic som tilbyr charter- og ruteflyreiser i Norge, Sverige, Danmark og Finland. I gruppen inngår også charterfly selskapet TUIfly Nordic (tidligereBritannia Nordic). TUI Nordic inngår i TUI AG (Tourism Union International), Europas ledende reiselivskonsern.