5 av 10 sommerreiser solgt

Star Tour melder om solid pågang etter sydenreiser foran sommeren 2005. Så langt er 5 av 10 reiser solgt – en økning på 15 prosent sammenlignet med fjoråret. Rekordlav rente, økt optimisme og ikke minst – sist sommers dårlige vær friskt i minne – er hovedårsakene til det økte salget mener arrangøren. Siste dagers snøfall hjelper også godt på reiselysten.

Egypt – en sommersuksess Nykommeren Costa Dorada eller Barcelonas sydkyst havner på en solid 12. plass, og siste sommers store nyhet - Kroatia - på 13. plass hos Star Tour. - Morsomt at Costa Dorada er så populært, og at Egypt-suksessen fortsetter. Til Hurghada har vi solgt mer enn 50 prosent av sommerens reiser, forteller Tonje Fossum, salgssjef i Star Tour. - Suksessen fra i vinter har helt klart smittet over på sommeren. Nå er Egypt blitt et helårs reisemål, avslutter Fossum. Sommerens 10 på topp – hit reiser flest 1. Kreta 2. Kypros 3. Tyrkia 4. Mallorca 5. Rhodos 6. Bulgaria 7. Portugal 8. Gran C 9. Roma 10. Lanzarote Hit er det minst plasser igjen: 1. Sardina 2. Samos 3. Kreta 4. Portugal 5. Egypt Stabekk 17. mars, 2004 For ytterligere informasjon og bilder kontakt: Lena Petersson Informasjonssjef 67 11 51 00/ 92 28 15 18 Tonje Fossum Salgssjef 92 8 9 97 29 Star Tour er Norges største reisearrangør med en omsetning på 1,5 milliarder og 300.000 passasjerer i 2003. Star Tour inngår i TUI Nordic som tilbyr charterreiser i Norge, Sverige, Danmark og Finland. I gruppen inngår også charterfly selskapet Britannia Nordic. TUI Nordic inngår i TUI AG (Tourism Union International), Europas ledende reiselivskonsern.