Ålesund: Halvparten av Kretareisene utsolgt

Ålesund:
Halvparten av Kretareisene utsolgt

Hver andre ferietur til Kreta fra Ålesund er solgt, melder Norges ledende feriearrangør, Star Tour.

- Det er juniavgangene som har vært mest populære så langt, sier informasjonsrådgiver Elisabeth Larsen-Vonstett i Star Tour. Mer enn syv av ti junireiser til den greske øya er fulltegnet, og juliflyene begynner også å fylles.
-Totalt har vi solgt nærmere tre av ti sydenreiser fra Ålesund til sommeren. Tett etter Kreta følger Kypros og Bulgaria.

Ny sommerrekord
Også på landsbasis har Star Tour solgt ut nærmere halvparten av sommerens pakkereiser. De første bestillingen kom allerede i august, da selskapet la ut de første sommerreisene for salg.
- Vi har gjort beregninger som viser at rundt 750 000 nordmenn kommer til å reise på pakketur til sommeren. Det er ny rekord, og en økning på syv prosent sammenlignet med fjoråret, opplyser informasjonsrådgiveren. Det er Tyrkia, Hellas og Spania som øker mest.

Bilder kan lastes ned her:
ftp://prisma:mette@ftp.done.se:21/14771/14771.zip

Star Tours mest populære reisemål sommeren 2008