Bergen: Gran Canaria er vinterfavoritten

Nærmere halvparten av alle sydenreisene fra Bergen i vinter er fullsatt, melder Norges ledende feriearrangør, Star Tour.

- Så langt er det reisene til Gran Canaria som er mest populære. Halvparten av alle reisene i vinter er solgt, og det er foreløpig avganger i oktober og november som har vært mest etterspurt, sier salgsleder Katarina Heden hos Star Tour i Bergen. Mer enn åtte av ti oktoberreiser er solgt, og i november begynner det også å fylles opp på flyene fra Bergen til den populære kanariøya. På landsbasis har Star Tour solgt i underkant av halvparten av vinterens reiser, og det er Gran Canaria som er det mest populære reisemålet i vinterhalvåret. - Gran Canaria er og blir nordmenns feriefavoritt når temperaturene synker og vi vil varme vinterkalde kropper. Det har skjedd mye positivt på den populære ferieøya de siste årene. Hotellstandarden har økt, og det finnes nå et stort utvalg av gode, internasjonale hoteller på øya, sier Star Tours Lena Petersson. Samtidig velger stadig flere nordmenn å tilbringe ferieukene i eksotiske omgivelser i Thailand. - Thailand er det reisemålet som vokser mest sammenlignet med i fjor vinter, og det av de eksotiske reisemålene hvor etterspørselen bare øker. Denne vinteren har vi dessuten investert nesten 80 millioner kroner på å installere egen tv-skjerm til alle, og Star Tour er dessuten den eneste som flyr direkte tur/retur Phuket, fortsetter Petersson. Tre på topp fra Bergen 1. Gran Canaria 2. Tenerife 3. Lanzarote Fem på topp på landsbasis 1. Gran Canaria 2. Thailand 3. Tenerife 4. Lanzarote 5. Egypt Bilder kan lastes ned her: http://fritidsresor.citat.se/marketstore/press.jsp?PRESSID=0000991 Stabekk 2. september 2009 Kontaktinformasjon: Kommunikasjonsdirektør Lena Petersson, tlf 922 81 518