Britannia følger opp sin #lavest pris garanti#:Kutter tax-free prisene.

Britannia følger opp sin "lavest pris garanti": Kutter tax-free prisene. Oslo lufthavn senket prisene i sine taxfree butikker, og nå følger flyselskapet Britannia umiddelbart etter. For Ola og Kari som skal ut å reise med Britannia blir det nå opptil 357 kroner å spare på en god skotsk whisky sammenlignet med prisen i butikken. Den 1. oktober ble den danske alkoholskatten satt ned. Dette førte til priskutt i norske taxfree butikker. Flyselskapet Britannia som i flere år har opererert med en "lavest pris garanti" fulgte umiddelbart etter. - Vår "laveste pris garanti" betyr at kunden alltid skal få en vare hos oss billigere enn i taxfree butikkene på flyplassen de reiser fra i Norge. Kjøper kunden en vare som er dyrere så betaler vi mellomlegget, forteller Halvor Seim, Area Manager i Britannia. Priseks. etter priskutt: Navn Før pris Pris nå Spart mot butikk Glenfiddich malt whisky, 12 år 229,- 178,- 357,- Famous Grouse, standard whisky 169,- 138,- 275,- Chivas Regal, De Luxe whisky 245,- 238,- 272,- Otard, Cognac VSOP 349,- 338,- 237,- Remy Martin Cognac VSOP 349,- 338,- 293,- Absolut Vodka, 100 c 145,- 118,- 254,- Bombay Sapphire Gin, 100 cl 155,- 138,- 244,- Britannia er en del av TUI Nordic (Star Tour, Fritidsresor, Prisma, m.fl.), og tilhører verdens største charterflyselskap. Britannia flyr først og fremst for Star Tour her i Norge. I Norden flyr flyselskapet ca. 1,3 millioner årlig. ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på følgende hjemmeside: http://www.waymaker.no Nedenstående filer kan lastes ned: http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/17/20031017BIT00350/wkr0001.doc http://www.waymaker.net/bitonline/2003/10/17/20031017BIT00350/wkr0002.pdf