Dementi: Kun normale forekomster av smuss i flymotor i Örebro

De to flyene fra TUIfly Nordic som har stått i Örebro i dag fredag er igjen i trafikk. Motorene har vært gjennom normale rutinekontroller besluttet av svenske luftfartsmyndigheter, melder TUIfly Nordic.

Tidligere i dag uttalte blant annet representanter på flyplassen i Örebro at det var funnet spor av vulkansk aske i motorene. Dette medfører ikke riktighet, presiserer flyselskapet. Atmosfæren inneholder alltid ulike typer smusspartikler, hvilket også var tilfelle i Örebro, men det var altså ikke spor av vulkanaske i motorene. For eventuelle spørsmål ta kontakt med: Jens Wigen, VD TUIfly Nordic: + 46 070-980 88 46 (mobil) Anders Nordkvist, Teknisk sjef for TUIfly Nordic + 46 070-8915052 (mobil)