Ekstrafly fra Kjevik til Kypros

Det er sydenfeber i sør, og Star Tour setter nå opp ekstrafly til Kypros.

– Det første flyet ble fullt på en-to-tre, og vi setter nå opp ekstrafly for å møte den store etterspørselen etter Kypros. Sørlendingene er akkurat nå noen av de mest Syden-sultne i landet, forteller daglig leder Jørn Kristiansen i Star Tour. Totalt har Norges største reisearrangør allerede nå solgt 48 prosent av alle sine sommerreiser.

Årsaken til suksessen mener Star Tour skyldes Kypros sitt gode klima, meget bra bosteder med tre Blue Village i spissen og ikke minst kanskje Middelhavets fineste badevann. Star Tour øker antall reiser sommeren 2007 fra Kjevik med hele 80 prosent.

I tillegg til to fly direkte fra Kristiansand, vil Star Tour fly direkte fra seks byer til Kypros neste sommer – Oslo, Sandefjord, Stavanger, Haugesund, Bergen og Trondheim.

Fulle fly
De tre siste årene har flyene til Star Tour gått stappfulle sørover i skoleferien. For etternølerne har det ofte blitt en dyr lærepenge. - Når flyene er fulle så stiger prisene, og vinnerne har derfor vært de som bestilte ferien lang tid i forveien. Satt på spissen kan det være tusenlapper å spare for de som er tidlig ute, forteller Kristiansen.

Totalt beregner Star Tour at 650 000 nordmenn vil reise på charterferie neste sommer.

Stabekk, 9. februar 2007

For ytterligere informasjon kontakt:

Jørn Kristiansen, 950 60 036
For bilder kontakt svein.ardal@startour.no