Ekstrafly til Gran Canaria i vinterferien

Østlendingene trosser finanskrisen og har gått mann av huse for å sikre seg en vinterferiereise til Gran Canaria. Nå setter Norges ledende reisearrangør Star Tour opp ekstrafly fra Oslo for å møte etterspørselen.

- Vi opplever at markedet hegner om de viktigste feriene, som for eksempel vinter- og juleferie. Vinterferien er nærmest utsolgt, og det samme gjelder for juleferien, sier daglig leder i Star Tour, Jørn Kristiansen.

Han tror nordmenn vil fortsette å reise. En undersøkelse gjennomført av analyseselskapet Visedi i høst viser at tre millioner nordmenn planlegger en utenlandsreise det neste året. Likevel er ikke reiselivsnæringen helt uberørt av finanskrisen.
- Nei, vi blir som alle andre bransjer berørt av det som skjer, men det medfører ingen stor dramatikk, mener Kristiansen.

Totalt har selskapet solgt nærmere ni av ti reiser i vinterferieuken fra Oslo

Bilder kan lastes ned her:

Stabekk 23. oktober 2008

Informasjonssjef Lena Petersson, tlf 922 81 518