Ferien handler vi på nettet

I 2011 besøkte nesten 3 600 000 Star Tour på nettet. Dette er en økning på over 20%. Star Tour selger syv av ti av alle sine reiser online, og utvider nå åpningstiden sin med over 60 prosent.

- Nordmenn elsker å handle reiser online. Nettet er deres møteplass. Her sender de spørsmål på mail eller via Facebook. Vi blir kontaktet i alle kanaler og dagens kunde vil og helst nå oss til alle døgnets tider. Derfor utvider vi våre åpningstider fra 2. januar 2012 med over 60 prosent til 7 dager i uka, 358 dager i året. Vi må være der kundene er, sier adm.dir. i Star Tour Christian Lunde.
- Kundene våre er online hele tiden, og bare i januar vil nesten 700 000 - eller flere enn det er innbyggerne i Oslo - besøke oss på startour.no. Her henter de informasjon og inspirasjon. Når de så skal ta kontakt er det gjerne via mail, telefon eller Facebook.  Dette krever at vi som reisearrangør tilpasser oss kunden og ikke omvendt, avslutter Lunde.

Stabekk 1. januar 2012

Kommunikasjonsdirektør Lena Petersson
lena@startour.no

Star Tour er en av Norges største reisearrangører og tilbyr ferier med charterfly, rutefly og tog til over 100 land. Vi var verdens første charterselskap som miljøsertifiserte flyselskapet vårt, TUIfly Nordic. Målet vårt er å ha Norges mest fornøyde feriegjester. Derfor jobber vi kontinuerlig med å utvikle og forbedre reisene våre. Siste nytt er ferie i luksusvilla, svømmeskole på alle Blue Village og 17 håndplukkede hoteller bare for voksne. Vi er en del av TUI Travel Plc, verdens største reiselivskonsern. Det gir oss tilgang på reiseprodukter som ellers hadde vært uoppnåelige. Star Tour er en del av den nordiske grupperingen TUI Nordic som består av Fritidsresor i Sverige, Star Tour i Danmark, Finnmatkat i Finland, TEMA, Nazar, Wondercruises og flyselskapet TUIfly Nordic.