Fortsatt ledig i høstferien

Høstferien banker på døren, og Star Tour melder om stappfulle fly fra store deler av landet i starten av oktober. Det finnes imidlertid noen ledige plasser fra Stavanger for rogalendinger som drømmer om palmer og sol.

- Høstferien er tradisjonelt en populær uke og blir bestilt lang tid i forveien. Men fra Stavanger har vi noen ledige plasser for de solhungrige både til Gran Canaria og Tyrkia, sier kommunikasjonsdirektør i Star Tour, Lena Petersson.

De fleste skolene i Nord-Norge, Østlandet og Sørlandet har ferie den første uken i oktober, mens Stavangerområdet og Trøndelag har den andre. Derfor kan rogalendingene også sikre seg et høstferiekupp dersom de har mulighet til å reise fra Oslo eller andre byer.

Petersson legger til at dersom du har mulighet til å ta et par fridager enten før eller etter høstferien, er det både billigere å reise, og flere ledige flyseter.

Hun anbefaler også alle etternølere å sjekke Star Tours søsterselskap Fritidsresor sine sider, www.fritidsresor.se som har mange flygninger fra Göteborg, eller Star Tour i Danmark som blant annet flyr fra København.

Det er ikke bare høstferieukene som er fulle i år. Hele vinteren har solgt bra allerede, og det samme har neste års sommerreiser.
- Først kom en kald vinter og så en våt sommer, og det merkes på salget. Det kan virke som om rogalendingene har gitt opp håpet om mer varme her hjemme, og allerede nå hamstrer folk neste års sommerferie, sier Petersson.

Stabekk 30. august 2011

Bilder kan lastes ned her:

Informasjonsrådgiver Kirsti Irgens Ertsås
Tlf: 47633558