Gråværet gir sydenrush

Dårlige værutsikter i Nord-Norge gjør at Star Tour merker stor pågang fra værsyke nordlendinger som vil rømme landet.

- Nesten ni av ti julireiser er solgt fra Tromsø allerede, og vi merker stor etterspørsel fra de som ønsker å forlate regnet til fordel for en uke i sol og varme, sier informasjonsrådgiver i Star Tour Kirsti Irgens Ertsås.
- Vi har derfor kalt inn alt vi har av ekstrapersonell for å hjelpe alle som drømmer om sydenferie, forteller hun.

Værmeldingen for den kommende uken ser grå ut for Troms. Den gode nyheten er imidlertid om at det fremdeles finnes restplasser for raske koffertpakkere.
- Sjekk restplassidene våre for oppdaterte priser. Har du mulighet til å reise på kort varsel finnes det fremdeles noen ledige plasser, sier Ertsås.

Beregninger fra Star Tour viser at rundt 875 000 nordmenn reiser på en chartertur i løpet av sommeren. Feriefavorittene er Antalyakysten i Tyrkia, Mallorca og Kreta.

Bilder kan lastes ned her:

Informasjonsrådgiver Kirsti Irgens Ertsås
kie@startour.no

Star Tour er en av Norges største turoperatører med 360 000 reisende årlig. Vi tilbyr ferier med charterfly og rutefly til over 100 land, og i 2013 feirer vi vårt 40-års jubileum. I følge Norsk Kundebarometer har Star Tour Norges mest fornøyde kunder, både når det gjelder kundetilfredshet og kundelojalitet. Vi jobber kontinuerlig med å utvikle og forbedre reisene våre og har som en del av TUI Travel Plc tilgang på reiser og ferier som ellers hadde vært uoppnåelige. Star Tour er en del av den nordiske grupperingen TUI Nordic som består av Fritidsresor i Sverige, Star Tour i Danmark, Finnmatkat i Finland, TEMA, Nazar, Wondercruises og flyselskapet TUIfly Nordic.