Haugesund: Fem av ti Bulgariareiser solgt

Halvparten av sommerens direktefly fra Haugesund til Bulgaria er utsolgt, melder Norges største reisearrangør Star Tour.

- Her har det vært rift om plassene. I juni er det knapt et ledig sete å oppdrive. Vi har allerede solgt åtte av ti plasser, forteller en fornøyd byråleder Anne Karin Solbakken i VIA Ferieverden i Haugesund. Hun sier det er tydelig at mange har oppdaget Bulgarias positive endring de siste årene. Hotell, mat og serice er betydelig oppgradert, samtidig som prisnivået fremdeles ligger lavt. Her strekker feriebudsjettet langt!
- Hvis du velger å reise senere i sesongen er det fremdeles litt å velge i, selv om også avgangene i juli begynner å fylles opp, fortsetter Solbakken.

Jakter på ekstrafly
På landsbasis har Star Tour solgt ut over halvparten av sommerens pakkereiser. Det er rundt 10 prosent mer enn på samme tid i fjor, og har ført til at selskapet nå ser etter ekstrafly.
- Uansett kan det bli langt mellom restplassene også denne sommeren, sier daglig leder Jørn Kristiansen i Star Tour. De tre siste somrene har det knapt vært restplasser å oppdrive. Etternølerne har måttet nøye seg med dårlig utvalg og høye priser.
- Vinnerne ble dem som hadde bestilt ferien sin tidlig. Ikke bare kunne de fritt velge reisemål, de fikk også en bedre pris enn dem som tok sjansen på å vente.

Totalt beregner Star Tour at mellom 650-670 000 nordmenn vil reise på pakketur til sommeren.

Sommerens ti-på-topp hele landet
1. Kreta
2. Kypros
3. Mallorca