Høytrykk på nettet

Star Tour melder om rekordbesøk på nettet. Siden nyttår har hele 400.000 nordmenn spandert 73 300 timer på feriearrangørens sider.

- Dette er ny rekord, og med flere besøkende regner vi også med salgsrekord, forteller internettsjef Ingvild Larner i Star Tour. I snitt brukte hver person 11 minutter på startour.no. Det tilsvarer 1955 arbeidsuker – eller 73 300 timer brukt på reiseinspirasjon og bestilling av ferier.

Nasjonal hobby
- Det kan nesten virke som om reisesurfing og reiser har blitt en nasjonal hobby. Ikke minst er det moro å se at så mange nå handler på nettet – noe som nærmest var utopi for bare noen få år tilbake, sier en fornøyd Larner.

Star Tour selger snart annenhver reise via nettet, og omsatte for 80 millioner på nettet i løpet av årets to første uker. Dette er likevel bare toppen av isfjellet. Tar man med resten av bestillingene – på telefon, i butikk og hos bransjen for øvrig, vil nordmenn bestille pakkereiser for en milliard før januar er omme. Viser beregninger foretatt av Star Tour.

Utsolgt i vinterferien
Star Tour melder videre om stappfulle fly i vinterferien. Kanariøyene sammen med Thailand er vinterferiens bestselgere. Andre populære reisemål er Egypt og Kapp Verde. Totalt beregner Star Tour at rundt 30-35 000 nordmenn vil reise på pakketur i vinterferien.

5 på topp (Star Tour) – vinterferien

1. Kanariøyene
2. Thailand
3. Egypt