Ingen oversvømmelser på de mest besøkte turistområdene i Thailand

Mens deler av det nordlige Thailand de siste ukene har opplevd store oversvømmelser og massivt regn, er tilstandene normale på Phuket og i det sørlige Thailand generelt, hvor været arter seg helt normalt i forhold til at det går mot slutten av regntiden i landet.

- Det er viktig for oss å understreke at der hvor flesteparten av våre kunder skal dra til i Thailand i vinter, er det ingen problemer med oversvømmelser. Vi snakket med personalet vårt på Phuket senest i går, og været er helt normalt for årstiden å være med sol, kraftige byger innimellom og sol igjen, forteller informasjonssjef Elisabeth Larsen-Vonstett i Star Tour.

Star Tour har for tiden ingen kunder i Bangkok, men feriearrangøren holder øye med situasjonen i hovedstaden, som for tiden kjemper mot voldsomt regn og oversvømmelser.

De fleste nordmenn reiser til Thailand fra slutten av november til midten av april, og da er regntiden over i de største delene av landet.

Ifølge Star Tours vurderinger kommer cirka 25 000 nordmenn til å reise på pakketur til Sør-Thailand i vinter.

Bilder kan lastes ned her:

Stabekk 20. oktober 2011

Informasjonssjef Elisabeth Larsen-Vonstett