Julereiser på billigsalg

Akkurat nå er det mulig å gjøre feriekupp på julereiser til eksotiske strøk. Færre røde dager enn normalt kombinert med mange reiser i markedet kommer forbrukerne til gode i form av lave priser, melder Star Tour.

- Vi har solgt nærmere 15 prosent flere julereiser enn i fjor, men har likevel mer på lager. Nå senker vi prisene og gir etternølerne en mulighet til å sikre seg juleferie på stranden i siste line, sier kommunikasjonsdirektør Lena Petersson i Star Tour. Den som bestemmer seg raskt kan blant annet sikre seg en toukers juleferie til Thailand for rundt 7000 kroner.

Tidligere var det utenkelig for mange å droppe Sølvguttene og hvit jul til fordel for sol og varme, men disse holdningene har i følge Petersson endret seg.
- Vi ser til og med at den eldre generasjonen velger å flagge ut en uke eller to rundt julehøytiden, og de tar gjerne med seg hele storfamilien for å feire jul i varmere strøk, forteller hun.

Beregninger Star Tour har foretatt viser at rundt 40 000 nordmenn kommer til å reise på pakketur i forbindelse med jul og nyttår.

Julens fem på topp
1. Gran Canaria