Kreta er bodøværingenes sommerfavoritt

Det er stor pågang etter reiser i fellesferien, og syv av ti av sommerens reiser fra Bodø er allerede solgt, melder Star Tour. Nordlendingenes sommerfavoritt er Kreta, etterfulgt av Tyrkia.

- Nordlendingene har vært tidlig ute med å bestille seg sommerferien i år. Etter en lang vinter er det nok mange som vil sikre seg en uke eller to med sol og sommer. Det merker vi godt på etterspørselen etter sommerreiser. I juni er vi snart tomme for turer til både Kreta og Tyrkia, sier kommunikasjonsdirektør Lena Petersson i Star Tour.

Flest nordlendinger har bestilt en sommerferie til Kreta, mens Tyrkia ligger på andreplass. Over 90 prosent av julireisene til Kreta er allerede er solgt fra Bodø.

Også på landsbasis melder feriearrangøren om stor pågang på sommerreiser. Totalt er seks av ti av reisene i sommerhalvåret er solgt. Beregninger Star Tour har gjort viser at 875 000 nordmenn kommer til å reise på en pakketur i sommer.
- Det er nok mange som husker fjorårets grå og regnfulle sommer her hjemme og som vil sikre familien sol og sommervarme i årets ferie, tror Petersson.

Sommerens fem på topp på landsbasis:
1. Mallorca
2. Antalyakysten, Tyrkia
3. Kreta
4. Rhodos
5.
Kypros

Bilder kan lastes ned her.

Stabekk 22. april 2013

Kommunikasjonsdirektør Lena Petersson
lena.petersson@startour.no

Informasjonssjef Elisabeth Larsen-Vonstett
elv@startour.no

Informasjonsrådgiver Kirsti Irgens Ertsås
Tlf.
kie@startour.no

Star Tour er en av Norges største reisearrangører og tilbyr ferier med charterfly og rutefly til over 100 land. Vi var verdens første charterselskap som miljøsertifiserte flyselskapet vårt, TUIfly Nordic. Målet vårt er å ha Norges mest fornøyde feriegjester. Derfor jobber vi kontinuerlig med å utvikle og forbedre reisene våre. Vi er en del av TUI Travel Plc, verdens største reiselivskonsern. Det gir oss tilgang på reiseprodukter som ellers hadde vært uoppnåelige. Star Tour er en del av den nordiske grupperingen TUI Nordic som består av Fritidsresor i Sverige, Star Tour i Danmark, Finnmatkat i Finland, TEMA, Nazar, Wondercruises og flyselskapet TUIfly Nordic.