Kreta favoritt i distrikts-Norge

Sommersalget fra distriktene er i full gang. Ikke uventet er det flyene til Kreta som fylles først, melder Norges ledende reisearrangør Star Tour.

- Syv av ti reiser fra Bodø, Tromsø og Trondheim til den greske øya er allerede utsolgt. I mai og juni er mange avganger allerede smekkfulle, sier informasjonssjef Lena Petersson i Star Tour.

Bulgaria-feber i Trøndelag
Er du trønder med planer om Bulgaria-ferie bør du også skynde deg. Star Tour har solgt ut syv av ti reiser fra Trondheim, og i mai, juni og juli er det bare noen få ledige plasser. Også i Stavanger har interessen for Bulgaria vært stor. Reisene i mai er nesten fullbooket, og det begynner å bli trangt om plassen også i juni.

- Blant rogalendingene er det Kypros som ser ut til å være sommerens slager. Syv av ti turer til Middelhavsøya er bortbestilt, og i juni og juli er det nesten ikke seter å oppdrive, fortsetter Petersson.

Totalt har Star Tour solgt drøyt fem av ti sommerreiser, og salget ligger 10 prosent foran fjoråret.

Stabekk 8. mars 2007

Kontaktperson for bilder og mer informasjon:

Elisabeth Larsen-Vonstett, informasjonsrådgiver
Mail: elv@startour.no