Kristiansand: En av to Kyprosreiser utsolgt

Halvparten av sommerens pakketurer fra Kristiansand til Kypros er utsolgt. I mai er det knapt et sete ledig, melder Norges ledende reisearrangør Star Tour.

Også i juni begynner avgangene å fylles. Syv av ti sørlendinger har sikret seg en plass til Kypros i begynnelsen av sommerferien.
- Det er fremdeles ledige seter i juni og juli, men de som vil sikre seg en reise i høstferien bør skynde seg. I oktober er allerede åtte av ti reiser til Kypros bortbestilt, sier daglig leder Jørn Kristiansen i Star Tour.

Jakter på ekstrafly
På landsbasis har Star Tour solgt ut over halvparten av sommerens pakkereiser. Det er rundt 10 prosent mer enn på samme tid i fjor, og har ført til at selskapet nå ser etter ekstrafly.
- Uansett kan det bli langt mellom restplassene også denne sommeren, fortsetter Kristiansen. De tre siste somrene har det knapt vært restplasser å oppdrive. Etternølerne har måttet nøye seg med dårlig utvalg og høye priser.
- Vinnerne ble dem som hadde bestilt ferien sin tidlig. Ikke bare kunne de fritt velge reisemål, de fikk også en bedre pris enn dem som tok sjansen på å vente.

Totalt beregner Star Tour at mellom 650-670 000 nordmenn vil reise på pakketur til sommeren.

Sommerens ti-på-topp hele landet
1. Kreta
2. Kypros
3. Mallorca