Kristiansand: Snart utsolgt for sydenreiser

Kristiansand:
Snart utsolgt for sydenreiser

Ni av ti Kyprosreiser fra Kristiansand til sommeren er utsolgt. Det melder Norges ledende feriearrangør, Star Tour.

- I mai er det ikke et ledig sete å finne. Det er tydelig at sørlendingene har vært tidlig ute for å sikre seg sol og varme til sommeren, sier informasjonsrådgiver Elisabeth Larsen-Vonstett i Star Tour. Også junireisene er i ferd med å fylles opp. Mer enn fire av fem seter solgt.
- Det er også mange om har bestilt seg en Kyprostur til høsten. Det er varmt og godt på Kypros til langt ut i oktober, og vi har dessuten tre populære Blue Village-hotell her.

Ny sommerrekord
På landsbasis har Star Tour solgt ut nærmere halvparten av sommerens pakkereiser. De første bestillingen kom allerede i august, da selskapet la ut de første sommerreisene for salg.
- Vi har gjort beregninger som viser at rundt 750 000 nordmenn kommer til å reise på pakketur til sommeren. Det er ny rekord, og en økning på syv prosent sammenlignet med fjoråret, sier Larsen-Vonstett. Det er Tyrkia, Hellas og Spania som øker mest.

Bilder kan lastes ned her:
ftp://prisma:mette@ftp.done.se:21/14771/14771.zip

Star Tours mest populære reisemål sommeren 2008