Kuldesjokk gir reisefeber

I takt med temperaturene som faller øker reiselysten til vinterfrosne nordmenn. Nå vil vi til Syden for opptining, melder Star Tour, som har økt januarsalget med 30 prosent de siste frostdagene.

- Vi har stor pågang av kunder som vil rømme sørover til sol, palmer og lange sandstrender om dagen. Den første uken i januar har vi solgt 30 prosent flere januarreiser enn vi gjorde på samme tid i fjor. I tillegg har også salget av sommerreiser tatt helt av, sier administrerende direktør i Star Tour, Christian Lunde. Han er ikke i tvil om at det kalde været over hele landet har påvirket den spontane reiselysten. - Januar er tradisjonelt en stor salgsmåned, men reiser i januar pleier vanligvis ikke å gå unna i dette tempoet, fortsetter han. Selv om hyllene begynner å tømmes finnes det fremdeles enkelte reiser for den som ønsker et klimaskifte fra Ulvang-undertøy og nedfrossen bil til bikini og varmegrader. Det er først og fremst Kanariøyene du må ta sikte på hvis du skal være heldig å få plass på et sydenfly i løpet av de nærmeste dagene. Priseeksempler, per person, en uke: 11/1 Bergen-Lanzarote, fra kr 998 11/1 Oslo-Lanzarote, fra kr 1448 13/1 Oslo-Gran Canaria, fra kr 2398 15/1 Oslo-Lanzarote, fra kr 2198 16/1 Stavanger-Gran Canaria, fra kr 1998 16/1 Oslo-Gran Canaria, fra kr 2798 16/1 Bergen-Gran Canaria, fra kr 2198 Bilder kan lastes ned her: http://fritidsresor.citat.se/marketstore/press.jsp?PRESSID=0001284 Stabekk 10. januar 2010 Kontaktinformasjon: Informasjonssjef Elisabeth Larsen-Vonstett, tlf 928 66 503