Merkevarer til lavpris i mai

Har du mulighet til å ta en ferieuke i mai venter sydenturer til drømmepriser.

- Mai er høysesong for reiseglade på jakt etter feriekupp. Har du mulighet til å reise sydover de kommende ukene er det bare å begynne å pakke kofferten. Dette er den beste perioden å reise på for de som ønsker å spare penger, sier kommunikasjonsdirektør Lena Petersson i Star Tour.

Hun understreker også at mai er en av de få periodene i løpet av året hvor det er mulig å sikre seg gode merkevarehoteller til knallpriser.
- Spesielt i skoleferiene koster de beste hotellene langt mer og mange av dem er allerede utsolgt. I mai kan hele familien feriere på et firestjerners hotell til langt under halv pris i forhold til høysesong.

Det er også mange andre fordeler ved å legge ferien til mai.
- Før skolene stenger er det godt om plassen på solsengene rundt Middelhavet. I tillegg er temperaturen behagelig og prisnivået på selve reisemålet noe lavere. Er du smart, legger du ferien rundt en av de mange røde dager vi har i mai, så slipper du også å bruke så mange feriedager, råder kommunikasjonsdirektøren.

De rimeligste feriepakkene med fly og hotell i en uke i mai starter på 998 kroner.

Beregninger Star Tour har gjort viser at 875 000 nordmenn kommer til å reise på en pakketur i sommer. Seks av ti sommerreiser hos Star Tour er allerede solgt, og Mallorca og Kreta mest populært.

Priseksempler fra Oslo én uke, pris per person:
26/5 Rhodos, kun fly, 1 uke 998,-
26/5 Rhodos, uspesifisert, 1 uke 998,-
21/5 Sicilia, Blue Star Naxos beach SSSS, 1 uke 2798,-
11/5 Mallorca, Blue Village Alcudia Pins, SSSS, 1 uke, 2998,-
22/5 Sardinia, San Marco, SSS, 1 uker, 1998,-

Priseksempler fra Trondheim én uke, pris per person:
27/5 Kypros, kun fly, 1 uke, 1998,-
27/5 Kypros, Fig Tree Bay, leiligheter Jacaranda SSS, 1 uke, 2998,-

Priseksempler fra Bergen én uke, pris per person:
24/5 Kreta/Chania, kun fly, 1 uke 1798,-
27/5 Kypros, uspesifisert, 1 uke, 998,-

Priseksempler fra Stavanger én uke, pris per person:
10/5 Kypros, kun fly, 1 uke 1298,-
10/5 Kypros/Ayia Napa, SplashWorld Panthea SSSS, 1 uke 2798,-

OBS. Prisene er hentet 2. mai. For oppdaterte priser sjekk fra startour.no.

Bilder kan lastes ned her.

Stabekk 2. mai 2013

Informasjonssjef Elisabeth Larsen-Vonstett
elv@startour.no

Informasjonsrådgiver Kirsti Irgens Ertsås
kie@startour.no

Star Tour er en av Norges største turoperatører med 360 000 reisende årlig. Vi tilbyr ferier med charterfly og rutefly til over 100 land, og i 2013 feirer vi vårt 40-års jubileum. I følge Norsk Kundebarometer har Star Tour Norges mest fornøyde kunder, både når det gjelder kundetilfredshet og kundelojalitet. Vi jobber kontinuerlig med å utvikle og forbedre reisene våre og har som en del av TUI Travel Plc tilgang på reiser og ferier som ellers hadde vært uoppnåelige. Star Tour er en del av den nordiske grupperingen TUI Nordic som består av Fritidsresor i Sverige, Star Tour i Danmark, Finnmatkat i Finland, TEMA, Nazar, Wondercruises og flyselskapet TUIfly Nordic.