Nå forsvinner de siste sydenreisene fra Værnes

Dårlige værutsikter i Trøndelag gjør at Star Tour merker stor pågang fra værsyke trøndere som vil rømme landet.

- Ni av ti sommerreiser er solgt fra Værnes allerede, og vi merker stor etterspørsel fra de som ønsker å forlate det ustabile sommerværet til fordel for en uke i Syden, sier informasjonsrådgiver i Star Tour Kirsti Irgens Ertsås.

Den gode nyheten er imidlertid om at det fremdeles finnes noen restplasser for raske koffertpakkere.
- Flyene våre fra Værnes til Kreta og Rhodos er fulle i juli, mens det er fremdeles noe ledig til de andre reisemålene. Sjekk restplassidene våre for oppdaterte priser. Har du mulighet til å reise på kort varsel finnes det fremdeles noen ledige plasser, sier Ertsås.

Beregninger fra Star Tour viser at rundt 875 000 nordmenn reiser på en chartertur i løpet av sommeren. Feriefavorittene er Antalyakysten i Tyrkia, Mallorca og Kreta.

Bilder kan lastes ned her:

Informasjonsrådgiver Kirsti Irgens Ertsås
kie@startour.no

Star Tour er en av Norges største turoperatører med 360 000 reisende årlig. Vi tilbyr ferier med charterfly og rutefly til over 100 land, og i 2013 feirer vi vårt 40-års jubileum. I følge Norsk Kundebarometer har Star Tour Norges mest fornøyde kunder, både når det gjelder kundetilfredshet og kundelojalitet. Vi jobber kontinuerlig med å utvikle og forbedre reisene våre og har som en del av TUI Travel Plc tilgang på reiser og ferier som ellers hadde vært uoppnåelige. Star Tour er en del av den nordiske grupperingen TUI Nordic som består av Fritidsresor i Sverige, Star Tour i Danmark, Finnmatkat i Finland, TEMA, Nazar, Wondercruises og flyselskapet TUIfly Nordic.