Ni av ti sommerreiser solgt fra Trøndelag

Ustabilt vær og grå værmelding gjør at trøndere i siste liten dropper norgessommer til fordel for en uke eller to i varmere strøk.

- Vi opplever et rush av trøndere som ønsker å rømme fra det ustabile været. Nå tar folk ingen sjanser og vil utenlands for å sikre seg sol og varme i ferien. Telefonene går varme hos Star Tour, og vi har satt inn ekstra personale for å hjelpe alle som skal på tur, sier administrerende direktør Christian Lunde i Star Tour.

Ni av ti av sommerens reiser fra Værnes er nå solgt, men Lunde minner om at det alltid er muligheter for restplasser for etternølere som fremdeles ikke har sikret sommerferien.

- Har du mulighet til å pakke kofferten raskt kan du sikre deg en uke eller to både i Tyrkia, Hellas,og Bulgaria, sier Lunde.

Også vintersalget er på vei oppover hos Star Tour. Mer enn tre av fire vinterreiser fra Værnes er allerede solgt hos reisearrangøren.

Sommerens fem på topp fra Trondheim:
1 Gran Canaria
2 Antalya/Tyrkia
3 Mallorca
4 Rhodos
5 Kreta

Stabekk 9. juli 2012

Bilder kan lastes ned her.

Informasjonsrådgiver Kirsti Irgens Ertsås
kie@startour.no

Star Tour er en av Norges største reisearrangører og tilbyr ferier med charterfly og rutefly til over 100 land. Vi var verdens første charterselskap som miljøsertifiserte flyselskapet vårt, TUIfly Nordic. Målet vårt er å ha Norges mest fornøyde feriegjester. Derfor jobber vi kontinuerlig med å utvikle og forbedre reisene våre. Siste nytt er ferie i luksusvilla, svømmeskole på alle Blue Village og 17 håndplukkede hoteller bare for voksne. Vi er en del av TUI Travel Plc, verdens største reiselivskonsern. Det gir oss tilgang på reiseprodukter som ellers hadde vært uoppnåelige. Star Tour er en del av den nordiske grupperingen TUI Nordic som består av Fritidsresor i Sverige, Star Tour i Danmark, Finnmatkat i Finland, TEMA, Nazar, Wondercruises og flyselskapet TUIfly Nordic.