Nordmenn vil sikre seg sol neste sommer

Stadig flere nordmenn bestiller ferien mer enn ett år i forveien - i det reisene legges ut for salg. Den store etterspørselen etter å bestille neste års sommerferie gjør at Star Tour starter salget av reiser allerede i dag.

- Vi har mange kunder som vet akkurat hvor de vil og hvilken uke de skal reise. At salget starter allerede nå er gode nyheter for alle som ønsker å sikre seg sitt favoritthotell for neste sommer, sier administrerende direktør Christian Lunde i Star Tour.

Han forteller at det i hovedsak er barnefamiliene som er tidlig ute og at de barnevennlige Blue Village- og Blue Star-hotellene er spesielt populære.

- Barnefamiliene er tradisjonelt tidlig ute med å bestille neste års ferie. De er ofte avhengige av å reise i skoleferien og mange ønsker store familierom, noe det ofte er rift om. De velger ofte konsepthotellene våre med barneklubber og familieaktiviteter. Vi har også par eller venner som reiser uten barn som bestiller tidlig for å sikre seg en reise til et spesielt sted eller hotell. At sommerværet i år så langt har vært veldig skiftende fører også til at værsyke nordmenn vil være sikre på at de får en uke eller to med sol og varme neste sommer, forteller Lunde.

I første omgang lanserer Star Tour 36 av de mest populære hotellene på reisemål som blant annet Hellas, Tyrkia og Spania.

Øvrige reiser og nyheter for sommeren 2014 vil bli presentert i høst.

Reisemålene som kan bestilles fra 4. juli er:

· Tyrkia (Antalyakysten og Bodrum)
· Bulgaria
· Kreta
· Rhodos
· Kypros
· Gran Canaria
· Mallorca
· Samos

Bilder kan lastes ned her.

Informasjonsrådgiver Kirsti Irgens Ertsås
kie@startour.no

Star Tour er en av Norges største turoperatører med 360 000 reisende årlig. Vi tilbyr ferier med charterfly og rutefly til over 100 land, og i 2013 feirer vi vårt 40-års jubileum. I følge Norsk Kundebarometer har Star Tour Norges mest fornøyde kunder, både når det gjelder kundetilfredshet og kundelojalitet. Vi jobber kontinuerlig med å utvikle og forbedre reisene våre og har som en del av TUI Travel Plc tilgang på reiser og ferier som ellers hadde vært uoppnåelige. Star Tour er en del av den nordiske grupperingen TUI Nordic som består av Fritidsresor i Sverige, Star Tour i Danmark, Finnmatkat i Finland, TEMA, Nazar, Wondercruises og flyselskapet TUIfly Nordic.