Ny flyplass i Alanya

Til sommeren reduseres transporttiden fra flyplassen i Alanya til hotellene fra 2-3 timer til en drøy halvtime. Da starter Star Tour flyvninger til den nye flyplassen Gazipasa øst for Alanya.

Flyplassen er noe mindre enn den populære Antalya flyplass ved storbyen Antalya, men den store fordelen er at den ligger bare 35 kilometer øst for feriebyen Alanya. Det betyr at transporttiden til hotellene blir sterkt redusert. Flytiden fra Oslo er den samme som til den gamle flyplassen.

-Dette er en veldig god nyhet for kundene våre. Tyrkia er sommerens største reisemål for nordmenn på chartertur og Alanya-området er det mest populære feriestedet, sier Christian Lunde, administrerende direktør i Star Tour.

Star Tour vil fly til Gazipasa fra Oslo hver torsdag i perioden 13. juni til 19. september. Totalt forventer Star Tour at ca 10 000 nordmenn vil benytte den nye flyplassen kommende sommer.

Bilder kan lastes ned her

Stabekk 30. januar 2013

Informasjonssjef Elisabeth Larsen-Vonstett