Pangstart på sydensalget

Star Tour starter året med salgsrekord. I går solgte Norges største reisearrangør ferier for 13 millioner kroner. Hele 2 300 personer sikret seg en sydentur på årets første arbeidsdag. - Det er tydelig at mange har brukt juleferien til å planlegge ferien, og nå kommer rushet. Med denne farten vil vi selge 10 000 reiser denne uken, forteller Jørn Kristiansen, daglig leder i Star Tour.

Bestiller reiser for 660 millioner Star Tour forventer å selge 40 000 reiser i januar. Totalt regner de med at oppunder 120 000 reiser vil bli solgt av charteroperatørene i årets første måned. Eller sagt på en annen måte – Ola og Kari vil bestille sydenreiser for nærmere 650 millioner kroner. - Salget har tatt seg opp etter en rolig før-jul, og sommersalget ligger nå betraktelig foran fjoråret. Det er tydelig at den dårlige sommeren har satt en støkk i feriefolket som nå sikrer seg sol og sommer, forteller Jørn Kristiansen, daglig leder i Star Tour. Bulgaria-feber Så langt er allerede fem av ti reiser solgt til Bulgaria i juli. Mest populært er Bulgaria fra Bergen hvor åtte av ti reiser er solgt i årets mest populære ferie-måned. Andre reisemål hvor det begynner å bli trangt om plassen i juli er Portugal, Sardinia og Kreta. Stabekk, 3. januar 2006 For ytterligere informasjon og bilder kontakt: Jørn Kristiansen Daglig leder Mobil 95 06 00 36 Tel. 67 11 51 00 Lena Petersson Info. sjef Mobil 92 28 15 18 Tel. 67 11 52 05