Påskefri ga nettrekord

Påske og sol satte fart i Ola og Karis nettbestillinger. Annenhver reise ble solgt via nettet i påskeuken melder Star Tour. En økning på drøye 20 prosent sammenlignet med fjoråret. Mest økte bestillingene 1. og 2. påskedag. Og nå venter landets ledende arrangør et reiserusj fra i dag av. For det er når vi har fri vi planlegger vår neste ferie viser erfaringene til Star Tour.

- Åtte av ti har hjemmepåske, og mange bruker nok de ekstra dagene til å ”dypdykke” i tykke feriekataloger eller til og feriesurfe på nettet. Når fridagene er over kommer rusjet, forteller salgssjef Tonje Fossum, i Star Tour. Star Tour forventer å selge reiser for 33 millioner kroner i den første uken etter påske. Eller sagt på en annen måte – 32 reiser hver eneste time hele døgnet hele uken igjennom. Sommerens 10 på topp - hvor reiser flest 1. Kreta 2. Kypros 3. Mallora 4. Tyrkia 5. Bulgaria 6. Rhodos 7. Algarve, Portugal 8. Kanariøyene 9. Barcelonas sydkyst, Costa Dorada 10. Sardinia, Italia Hvor er det minst ledig i juli? 1) Portugal 90 prosent av juli reiser solgt 2) Roma 85 prosent av juli reiser solgt 2) Kreta 70 prosent av juli reiser solgt 3) Bulgaria 75 prosent av juli reiser solgt 4) Mallorca 75 prosent av juli reiser solgt Stabekk, 18. april 2006 For ytterligere informasjon og bilder kontakt: Tonje Fossum Salgssjef 67 11 51 00 92 89 97 29 Lena Petersson Informasjonssjef 67 11 51 00 92 28 15 18