PRESSEMELDING: Jørn Kristiansen ny sjef for Star Tour i Norge.

PRESSEMELDING: Jørn Kristiansen ny sjef for Star Tour i Norge. Jørn Kristiansen, adm. dir. i Ticket Norge, blir ny sjef for Star Tour, Norges ledende feriearrangør. Han kommer til å inngå i den nordiske konsernledelsen, og vil rapportere direkte til konsernsjef Johan Lundgren. - Jeg er meget fornøyd med å ha fått en så erfaren og dyktig medarbeider som Jørn Kristiansen til å lede vår chartervirksomhet i Norge, sier Johan Lundgren. - Jørn bidrar til gruppen gjennom sin sterke erfaring fra distribusjonssiden. Han tilfører nytenkning i et bredere perspektiv for vår produktutvikling, både for turproduksjon og konsept. Dessuten kjenner han godt til det norske markedet og nordmenns reisevaner og preferanser, avslutter Lundgren. Selv ser Jørn Kristiansen stillingen som General Manager for Star Tour som en positiv utfordring: - Jeg gleder meg til å få jobbe med et så sterkt varemerke som Star Tour. På distribusjonssiden har vi satt pris på å få selge Star Tour, og ikke minst samarbeide med de menneskene som nå blir mine nye medarbeidere. Jørn Kristiansen ser forbedret lønnsomhet som sin hovedutfordring. - Det blir et klart fokus på å ytterligere forbedre lønnsomheten for Star Tour. Innledningsvis vil jeg derfor gå gjennom hele virksomheten med mine medarbeidere for å se hva som kan gjøres enda bedre. Jørn Kristiansen er utdannet innen forsvaret, og har jobbet for Andersen Consulting, Unitor og har siden 1998 vært ansatt i Via Gruppen - hvorav de fire siste årene som adm. dir. for Ticket Reisebyrå Norge. Jørn Kristiansen beskrives som handlekraftig og energisk med godt humør. På minussiden innrømmer han selv en viss utålmodighet. Privat egner 43-åringen seg til golf, seiling, ski og sykkel. Stabekk 12. april, 2004 For ytterligere informasjon og bilder kontakt: Lena Petersson Informasjonssjef 67 11 51 00 92 28 15 18 Star Tour er Norges største reisearrangør med en omsetning på 1,5 milliarder og 300.000 passasjerer i 2003. Star Tour inngår i Fritidsresegruppen som tilbyr charterreiser i Norge, Sverige, Danmark og Finland. I gruppen inngår også Prisma og charterfly selskapet Britannia Nordic. Fritidsresegruppen inngår i TUI AG (Tourism Union International), Europas ledende reiselivskonsern. ------------------------------------------------------------ Ytterligere informasjon kan hentes på følgende hjemmeside: http://www.waymaker.no